Herenenkel

Interne heren enkel competitie bij TCO

In 2012 is TCO gestart met een interne heren enkel competitie. Na verschillende andere initiatieven bleek onderstaande opzet succesvol te zijn. Er werd gestart met een groot aantal deelnemers dat in de eerste jaren zelfs nog groeide. De laatste jaren stabiliseert het aantal deelnemers rond de 40 heren.

Wat is het meest kenmerkende van deze interne competitie? In tegenstelling tot andere interne competities plannen de deelnemers zelf hun wedstrijden. Er is geen vast moment in de week waarop gespeeld moet worden. Iedereen maakt in overleg met zijn tegenstanders zijn eigen keuze daarin. Dit betekent dat er voor de wedstrijden ook gewoon afgehangen moet worden. Verder valt het volgende op:

• Er wordt gespeeld in poules van circa 6 spelers.
  • Elk jaar worden 2 rondes gespeeld. Eentje van januari tot juni en eentje van augustus tot december.
  • Na elke ronde vindt promotie en degradatie tussen de poules plaats. Daardoor komt iedereen uiteindelijk zoveel mogelijk op het juiste niveau terecht.
  • Elke wedstrijd worden er 2 volledige sets gespeeld. Dit betekent dat een wedstrijd ook in gelijkspel kan eindigen.
  • Deze interne wordt georganiseerd met behulp van de toernooiplanner van de KNLTB. Daardoor kan via toernooi.nl altijd het verloop  gevolgd worden (uitslagen, standen, reglement, berichtgeving etc.).
  • Zie voor een voorbeeld : https://www.toernooi.nl/sport/tournament?id=F123BED5-6250-4A07-AF45-4AE950B29039

Om ook deel te nemen aan deze interne competitie is het voldoende om een mail te sturen naar [email protected] met:

• Naam
  • Emailadres
  • Telefoonnummer

Als je nog vragen hebt over deze competitie kun je terecht bij Frans van Krieken (06-18604623).